onödigt vetande

Män har 60 gånger fler bakterier i armhålan än kvinnor och därför luktar mäns armsvett mer. Fjärilar smakar med fötterna. En spermie åker fortare än en vanlig moped. Högerhänta lever i snitt längre än vänsterhäntaFolk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden. Det är fler som dör av fallande kokosnötter än av hajar. En myras luktsinne är lika bra som en hunds. På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen. Tigerns skinn är också streckfärgat, det är inte bara pälsen. Det finns fler kycklingar än vad det finns människor på vår planet. En kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud, innan den svälter ihjäl. Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge. En mygga har 47 tänder. Det vanligaste ordet i världen är okej.
                                                                                                                                                    [src]


summersky


Letade lite bland gamla bilder på datorn och hittade dessa från grönan sum '04. Ge mig sommar!


movies



Movienight hos emelie! Vi är glada.

+++++


Shout out louds - Impossible

webcam

  

Imorgon ska min dator äntligen in på reparation och jag hoppas verkligen det går snabbt. De senaste veckorna har jag varit tvungen att använda familjens dator och på den har jag zero pics och inget bildredigeringsprogram för även denna dator är lite smått paj. MSN lade av för länge sedan och numera funkar inte skärmen så vi har kopplat in den till tv:n i mitt rum för att överhuvudtaget kunna se någonting. Stabilt...

Alexander Wang-flätan






en liten fundering


Vet att det på H&M finns en kavaj som liknar denna ovan, en lite längre modell med uppvikta armar. Funderar starkt på att kanske gå förbi H&M imorgon och kolla lite mer...

dance


chaos


Fick vänta i en halvtimma på bussen idag i -20 grader, dagen kunde ha fått en bättre start. Bilden ovan (sorry för lite halvtaskig kvalité) togs 25:e februari 2008. Har svårt att tro att det kommer se ut så om några dagar..

heja sverige


pic : expressen.se

3-0 mot Finland! Härligt. Nu måste jag nog gå och börja göra mig iordning för skolan, hade nästan hoppats på att bussarna skulle vara inställda så man slapp gå ut i den här omänskliga kylan (-22 grader imorse!) men det verkar inte som det...


vitt


Source: Flickr

Allt man ser när man tittar ut är snö i massor. Vitt överallt. Även om det är jobbigt att man aldrig riktigt kan veta när bussarna kommer och även om det är sjukt jobbigt att skotta så är det också väldigt fint. Erkänn det, alla ni som klagar på snön.


cravings


En sån här fin sak skulle man inte tacka nej till...
[img src]


counting the days

Ute är det snöstorm, Spotify vill inte funka och jag längtar så galet mycket till New York. Helt sjukt, bara lite mer än en månad kvar nu!



nytt

Hej igen bloggen. Känns som om det är dags för en omstart, så bort med allt det gamla och in med det nya. Hope you'll like it.


RSS 2.0