so long sweden

Det känns inte verkligt, men nu åker jag snart in till Arlanda för att åka vidare till först New York & sedan Detroit. Ni får ha det bra här hemma så ses vi när jag kommer hem. PUSS


hey soulsister

Om man vill kan man säga att mitt påsklov började idag. Imorgon är vi nämligen lediga från skolan och dagen efter det åker jag till usa, så nu dröjer det en bra stund innan jag kommer tillbaka till skolan. Skönt är det, men det är inte direkt så att jag slipper plugget bara för det. Har en massa grejer som måste skrivas, skickas in och jobbas ikapp, men det kommer lätt bli värt det.
NU: ska jag fortsätta plugga...

20090109165034
[img src: weheartit.com]


sommartid

Som alltid känns det lite ovant i början när man ställer om klockan, det är ju faktiskt en timme som mer eller mindre försvinner helt. Fast nu har jag börjat vänja mig, det känns som om klockan är kvart över sju och inte kvart över sex. Skönt, och egentligen så är det ju bra med sommartid, det är verkligen ett riktigt vårtecken om man säger så.


saturday

Idag har jag inte gjort så mycket förutom att jobba, både på förmiddagen och eftermiddagen så jag är rätt trött just nu. Nu sitter jag och försöker komma någon vart med mitt historiaarbete, men det går ganska (läs: mycket) segt. Såg precis på uppdrag granskning förresten, ni vet om det som har hänt i bjästa? Det är ju rätt omtalat nu och jag är så frustrerad och arg att jag inte vet vad jag ska säga. Om ni inte har sett det redan tycker jag ni ska kolla här.


impuls


Igår gjorde jag ett hastigt litet impulsköp inne på kicks. Egentligen har jag förbjudit mig själv att köpa något alls (usa på onsdag!) men det var tre för två så jag behövde endast betala ynka 50 kronor.

Inne på topshop igår var det förresten alldeles proppat med folk och vi var inte där speciellt länge, men tillräckligt länge för att sno åt oss några vitamin waters och jag hittade faktiskt ett rätt fint armband som jag köpte. Fick en fin liten goodiebag också med solglasögon, läppglans och bok i, så det var ju ganska lyckat faktiskt.

waffles

Har precis firat våffeldagen genom att äta massa våfflor. Sjukt gott och nu är jag nästan lite sådär äckligt mätt, men det var värt det. Jag älskar våfflor! Nu måste jag plugga lite mer engelska & idrottsteori, vilket kanske inte är så jättekul, men sen ska jag iväg till staden och träffa fina emelie


godmorgon

Idag är det torsdag, kort dag i skolan, vip-shopping på kvällen och jag ska för första gången har vårjacka, det har jag bestämt. Känns som om det kan bli en bra dag.


10-03-22

mående: glad!
borde: göra klart biologin
vill ha: sommarjobb skulle inte sitta fel
beroende: håkan hellström
längtan: lätt usa
bästa: träningen började igen
klädsel: jeans + tröja osv
saknad: vår


inglourious basterds

Denna såg vi igår och jag trodde inte den skulle vara så bra som den faktiskt var.


snö

Igår satt folk ute och fikade, solen sken, fåglarna kvittrade men nu snöar det. Snö och riktig vinter är underbart men nu börjar jag tröttna. Jag vill kunna äta frukost ute, ställa undan vinterskorna, fika på uteserveringar och njuta av solen. Fast det verkar som om jag får vänta lite mer på det.

plusgrader


från dagens DN

Solen lyser och det känns faktiskt som om våren är på väg. Vet att det är ganska töntigt att fota tidningen men det är värt att uppmärksamma tycker jag. Snart (kanske redan idag) kan jag nog inviga den nya skinnjackan och inte behöva frysa ihjäl medan jag gör det.

e & s



bussproblem

En sak jag har funderat lite på är att varje gång jag har gott om tid till bussen på morgonen slutar det med att jag måste springa. Väldigt irriterande, speciellt när det är snorhalt ute.

10-03-17

Idag har jag åkt skidor, ätit chokladbollar (sjukt gott var det), chillat galet, haft massa vårkänslor, fått en fin fläta i håret, tagit bilder och skrattat med fina vänner. En bra dag helt enkelt! Imorgon är det skola men det gör inte så mycket, snart är det helg.


emelie har tagit & redigerat bilderna


hello world

Tumblr_kz1jc7jlvq1qzza1oo1_500_large
[img src: weheartit.com]

Jag gör inte så mycket just nu. Jag började skriva lite granna på en labbrapport, men tappade ganska snart intresset. Istället sitter jag och lyssnar på bra musik på hög volym (det gäller att passa på när man är ensam hemma) och tittar på fina bilder. Den här ovan til exempel. En sån där karta vill jag ha i mitt rum! Någon som vet var man kan hitta en för en billig peng?


tiptop

Fick sluta tidigare idag och imorgon är jag helt ledig, dessutom har jag inga jobbiga läxor/inlämningar/prov under resten av veckan. Plus att det bara är två veckor kvar nu till USA. Hur bra? Grymt bra.

måndag

Vanlig måndag idag med skola och allt vad det heter, men utan träning dock och det känns lite ovant. Det känns konstigt att bara sitta hemma och typ inte göra någonting.
Bilder från en gammal bussresa, fina tjejer!

keep on walking

Måste säga att Salem Al Fakir (+ Björn Gustavsson, haha) var bäst igår i melodifestivalen. Varför har jag inte lyssnat på honom förut?
 


-


20090311164104

Finns inte så mycket att säga, har legat i sängen hela dagen med godis och datorn i knät. Lagom roligt.


sunshine



De senaste dagarnas solsken har verkligen fått mig på bra humör, snart är det slut på den här vintern. Fast det har varit en fin vinter faktiskt. Just nu sitter jag och lyssnar på en massa bra musik, kollar in fina kläder och är lite ledsen för jag har blivit förkyld. Det suger, jag har liksom inte tid eller ork att vara sjuk.


headache

Har en jobbig huvudvärk just nu alltså. Kan ju bero lite granna på det där hemfysikprovet som jag har suttit med i någon/några (har helt tappat koll på tiden) timmar. Usch.


10-03-08

mående: tröttare än tröttast
borde: sova. plugga.
vill ha: sommarlov. 
beroende: spotify
längtan: usa (tre veckor!!)
klädsel: mjukisbyxor + t-shirt
saknad: sportlovet.. gick alldeles för snabbt!

swe vs arg

Lite pics från gårdagen när vi var i kungliga och hejade på Sverige
 

 


snygghet

SPL128016_006
Fearne Cotton,                                                                                   [img src unknown]

Nu ska jag snart iväg till stan, dags att fika! Ciao så länge.


awesomeness

Min dator är äntligen tillbaka efter en liten resa till Tyskland (hehe?) för reparation. Nu funkar den äntligen finfint utan att stänga av sig lite då och då. Tyst är den också, yay!


words

"You may not be her first, her last, or her only. She loved before she may love again. But if she loves you now, what else matters? She’s not perfect - you aren’t either, and the two of you may never be perfect together but if she can make you laugh, cause you to think twice, and admit to being human and making mistakes, hold onto her and give her the most you can.

She may not be thinking about you every second of the day, but she will give you a part of her that she knows you can break - her heart. So don’t hurt her, don’t change her, don’t analyze and don’t expect more than she can give. Smile when she makes you happy, let her know when she makes you mad, and miss her when she’s not there."
- Bob Marley

4 mars,

Det är helt sjukt. Idag är det den 4e mars, den 31a sitter jag på ett flygplan på väg till New York. Vi ska även åka till Detroit, vilket säkert kommer bli grymt det med, men New York är något speciellt.

Tumblr_kt532bk38x1qa2txho1_500_largeTumblr_ky1yxue1i01qaqs3eo1_500_large
Tumblr_ku5munyrmv1qa793ho1_400_large
[img: weheartit.com]


shutter island

Helkass uppdatering men det är lov och det är så underbart bra att det inte är sant. Måste bara tipsa om en film jag såg på bio i måndags - Shutter Island. Den var bra, se den!


[img src]


RSS 2.0