hej skärgård


Sista jobbdagen avklarad, känns skönt kan jag lova. Imorgon åker jag och syster ut till mormor & morfars sommarställe ute i skärgården där jag har varit varje sommar så länge jag kan minnas. I år ska jag bara vara där en dag, men det blir en lång dag. Det är uppstigning kvart i sex som gäller för att hinna med båten, ingen sovmorgon här inte! Kameran följer med såklart, stockholms skärgård är bland det finaste jag vet.

18:53


Två av tre jobbdagar avklarade. Jag har varit galet badsugen hela dagen men det fina vädret ska ju, med undantag för imorgon, stanna kvar över helgen så då jävlar! Då tänkte jag även se till att använda min kamera lite mer, just nu ligger den mest och samlar damm.


update

Det var ett tag sedan jag gick upp så här tidigt. Ute lyser solen och enligt gårdagens tidning ska det bli sol och 25-30 grader, synd att jag ska tillbringa dagen instängd i en tennishall 9-15. Efteråt ska jag iallafall träffa en vän och fika, utomhus såklart, och kanske blir det ett dopp i havet också. Så jag ska nog inte klaga alltför mycket.


!!!


Jag skulle så gärna åka iväg på en spontan liten weekendresa till Paris, Barcelona eller Köpenhamn. Skulle vara hur kul som helst.

från och med du


frankrike
Idag såg jag Shrek 4 med familjen på bio och shoppade lite på rean. Just nu spelas Oskar Linnros nya album på spotify och jag funderar på lite allt möjligt. Det är fint med lov.


modekungen


Från modekungen.se, den blir din (eller min) för 399 kronor.

midsommar

Igår firade jag midsommar med familjen + en annan familj. Det var sill, potatis, dans runt stång, blommor i håret, sol och jordgubbstårta gånger två.
             


blåa fönsterluckor


Random foton från frankrike.

PS följ min blogg med bloglovin


seize the day

De senaste dagarna har varit underbara och jag vill att mitt sommarlov ska fortsätta precis så här. Temperaturen har legat en bra bit över 20-grader i skuggan, det var flera dagar sen jag ens såg ett moln, jag har umgåtts med fina vänner och det har varit bad i både hav och pool. Nu sitter jag med en jordgubbssmoothie (bland det godaste som finns) och lyssnar på Broken Bells. Imorgon är det midsommar och livet är bra fint ska ni veta.


från frankrike


Ringarna ovan köpte jag vid en strand i Frankrike för en ganska billig peng. Nu lyser solen och till skillnad från igår är det faktiskt varmt ute, så jag tänkte stänga av datorn och se till att njuta. Det är ju inte varje dag det är sommarlov.

la france


Blandade bilder från Frankrike. Vi bodde i en liten by där i princip ingen kunde engelska, köpte nybakat bröd hos bagaren varje morgon, åt god mat på fina restauranger och åkte till olika stränder vid medelhavet så fort solen var framme. Perfekt start på sommarlovet!


at home

Hej bloggen! Nu är jag hemma efter en vecka i frankrike som var underbar på alla sätt och vis, men som man säger, borta bra men hemma bäst. Tog flera hundra bilder så det lär komma upp flera här inom kort, men just nu är jag galet trött och har svårt att ens hålla ögonen öppna så det är nog dags att stänga av datorn och sova. puss

sommarlov

Idag fick jag mitt efterlängtade sommarlov! Känns svårt att förstå då man inte har sett solen på hela dagen och det är cirka 13-14 grader ute men ändå - inget mer plugg på tio veckor! Dessutom så åker jag till Frankrike tidigt imorgon bitti, yay!


stars


sommardag

Idag var det sol hela dagen och knappt ett moln på himlen. Fick stipendium, lunchade med Tove och Emelie och träffade Amelie lite snabbt på kvällen. Fin dag!
bilder från idag


i torsdags




Några bilder från toves mottagning. Synd att det är så dålig kvalité på översta bilden, för jag gillar den annars.

acne

 

                                                                                                                                 [img src: acnestudios.com]
Mamma och pappa är borta på någon slags fest, tydligen hade jag för ett tag sedan lovat att stanna hemma med lillebror så här sitter jag nu framför datorn och suktar efter fina plagg. Klänningen och skorna är mina favoriter.


student 2010


Idag tar tove studenten, GRATTIS


studenten

Igår var jag på min kusins studentmottagning, som var väldigt lyckad. Det var fint väder, god mat (min moster lagar sjukt god mat) och min kusin var så glad, det verkligen lyste om henne i hennes vita långklänning och lockade hår. Hon var så fin! För min del är det två år kvar men sen ska jag stå på det där flaket, vada i öl och tillsammans med mina klasskamrater fira att vi är så jävla bra. JAG LÄNGTAR

RSS 2.0