måndagkväll

Nu tänkte jag öva lite inför muntliga delen av engelska nationella som jag ska ha imorgon genom att se på några avsnitt av "How I Met Your Mother" (som är bäst för övrigt, tack empan).

my sister's keeper


Häromdagen såg jag "My sister's keeper" och den var lika bra och sorglig som alla säger. Fast har man läst boken, som jag har, blir man väldigt överraskad av slutet som inte alls är som i boken... Mer säger jag inte!


10-05-31

 
Nu måste jag snart börja gå ner till bussen, idag ska jag skriva sista provet innan sommarlovet. puss

en dag i solen

Idag har jag legat ute i solen, läst lite (inte så mycket som jag borde) biologi och firat mamma genom att tillsammans med papi fixat god middag med grillad oxfilé och allt. En fin dag helt enkelt, nu laddar jag inför nästsista veckan i ettan. Inte långt kvar nu.


fashion against aids


Ångrar lite att man inte var mer på när fashion against aids-kollektionen släpptes, klänningarna ovan är mina favoriter och jag tror de skulle passa rätt bra i min garderob. Det mesta finns ju ute på tradera, så är man riktigt sugen kan man ju alltid lägga ett bud...

random

Idag gick jag runt i huset och testade lite olika klänningar inför sommaren. Helt plötsligt kommer lillasyster och säger: "Guuuuuuuud var bruna ben du har!!". Sådana kommentarer gör en ganska glad (även fast jag vet att mina ben inte alls är speciellt bruna, men drömma kan man ju).

Jag har nästan hela dagen trott att det är söndag. Det känns som en söndag. Det är hursomhelst en väldigt händelselös helg, men sådana ska man väl också ha ibland.


he's just not that into you


Plötsligt kommer jag ihåg varför jag älskar romantiska komedier.

fredag




Jag glömde nästan berätta att jag har hittat något som kanske kommer att bli min avslutningsklänning. Hade lite tid att slå ihjäl med mamma innan bion igår så vi gick in i några affärer och där hängde den. Jag är dock inte riktigt säker än, fast den är fin. Ljus spets och allt.

SATC2


Igår var jag med mamma och såg Sex And The City 2 på bio, en lite sen födelsedagspresent till henne från mig. Filmen var, tja, vad man förväntade sig. Inte den bästa film jag sett men heller inte den sämsta.

Idag är jag hemma från skolan, enda lektionen är idrott men eftersom jag fortfarande inte kan vara med på idrotten känns det inte så värt att åka dit. Istället blir det biologi som gäller, provet på måndag avgör till stor del mitt betyg i a-kursen så det är bara att sätta igång.

onsdag

Idag har jag gjort ett nationellt prov i fysik, slutat vid tolv, stannat kvar i skolan för att jobba med filmen vi gör på svenskan och när jag väl kom hem satte jag mig ute i solen och där sitter jag fortfarande kvar. Angående nationella så är det väldigt skönt att äntligen få det gjort, känns som om man har gått och tänkt på det så länge så det är skönt att få det överstökat. Nu är det bara biologiprovet på måndag som är kvar, sen är det i princip sommarlov. Om två och en halv vecka sitter jag på ett plan på väg till Frankrike!


the hardest part

Jag har lite smått ångest över nationella i fysik som är i övermorgon. Det är så svårt, jag vill bara ha det överstökat. Jag vill ha sommarlov och bruna ben, inte ohms lag eller någon linsformel.


kvällspromenad



Igår var en väldigt fin kväll

pain

Idag var första gången jag hade på mig mina gladiatorsandaler från usa (bild i inlägget under), vilket resulterade i blåsor lite här och där på fötterna. Det är synd, för jag gillar dem verkligen. Nu ska jag ut på promenad (fast med några andra skor hehe, annars dör mina fötter), det är gaaalet fint väder och fortfarande varmt även om klockan är över sju. I'm lovin' it.


tell me something worth fighting for

Sovmorgon och frukost ute i solen. Bra start på en fredag.


random photos by me


torsdag

Termometern visade 18 grader när jag satt och åt frukost tidigt imorse, så jag bestämde mig för inviga jeansshortsen. Tycker det är lite svårt det där, man vill ju inte gärna ha på sig långa jeans eller strumpbyxor men samtidigt är man inte heller så sugen på att visa upp sina kritvita ben. Nåja, det var skönt att slippa svettas sönder. Just nu gillar jag aftonbladet väldigt mycket också förresten, de är nämligen de enda som säger att det ska bli "supersol" i helgen. Dessutom säger de att det ska bli en "supersommar". Så ja, jag håller tummarna för att aftonbladet har rätt.


fint


cherry blossom



Vårat körsbärsträd blommar, det är väldigt fint tycker jag.


blått

Sitter med nymålade knallblåa naglar och försöker panikplugga historia. Imorgon har vi nämligen prov på första världskriget, mellankrigstiden, andra världskriget och kalla kriget (jippie) och jag har knappt öppnat boken.. Dags att återgå till pluggandet med andra ord.


artonde maj

Idag när jag kom hem från skolan vid fyra var det 24 grader i skuggan och inte ett enda moln på himlen. Helt perfekt alltså, och jag hoppas (som alla andra stockholmare skulle jag tro) att det håller i sig ett bra tag framöver. Enda nackdelen är att det blir så äckligt varmt i skolan. Idag var det nationella i matte b och jag skrev konstant i fyra timmar i ett varmt och väldigt kvavt rum. Var helt slut i huvudet efter det kan jag lova.


!!!!!


Håkan Hellström på hovet, lördagen den 13e november. Kommer bli grymt.


sommar

Idag hade jag en hyfsat lång sovmorgon, vaknade upp med solen i ansiktet och gick runt i t-shirt mer eller mindre hela dagen utan att frysa en endaste gång. En bra dag allstå, och plötsligt förstår man att det inte är så lång tid kvar. Bara fyra stora prov till, sen är jag fri! Fri i nio (eller är det tio?) veckor. Fast just nu försöker jag tagga till inför 4 timmars nationellt prov i matte b imorgon, det går inte sådär jättebra. Jag är inte alls speciellt taggad, snarare ganska nervös.


söndag


Idag var jag och amelie i stan, jag köpte örhängen från lindex för en tia.


sol

Det är varmt, säkert tjugo plus i solen och jag ligger just nu på altanen i bikini (för första gången i år) och försöker bättre på brännan. Hade jag inte haft historiapapprerna bredvid mig hade man kunnat tro att det var sommarlov. Snart måste jag börja fixa mat och åka iväg till tennishallen för att jobba, men tre timmar i en instängd tennishall lockar inte så mycket när solen gassar.
Lillasysters födelsedag är det idag också, Åke blev som väntat en succé även fast han mest ligger under sitt hus och är lite rädd. Hon har tillochmed accepterat att han heter Åke, det trodde jag aldrig att hon skulle göra.

åke

Idag åkte jag och pappa i hemlighet iväg ända bort till Tyresö för att köpa en kanin. Tanken är att min lillasyster ska få Åke (som han nu heter) imorgon när hon fyller sju år, precis som jag fick Sören (vår förra kanin) när jag var sju/åtta år. Det var lite problem där ett tag när vi skulle försöka bära buren runt halva huset utan att hon skulle få syn på den, men det lyckades tillslut. Jag tror det kommer bli väldigt lyckat imorgon, en liten kaninunge är ju verkligen drömpresenten när man fyller sju.

yesterday




Liten bildbomb från igår. Bästa tjejerna!

något nytt


Sjuttionio kronor från bikbok.


långhelg

Det här med långhelger och klämdagar är bra grejer det, att jag måste plugga som en galning är en annan femma men det löser sig, det gör det alltid. Imorse var jag förbi läkaren och fick höra att jag antagligen har hostat så mycket att jag sträckt en muskel (det förklarar varför jag har ont vid revbenen) och att det enda man kan göra är att vila. Lagom roligt att höra, och ännu sämre är att det kan ta flera veckor innan det blir bra igen.

20:13

 
Så här har jag fördrivit min eftermiddag lite till och från. Matteplugg varvat med fysik, en härlig kombo.. Förresten, är det bara jag som tycker det är lite konstigt att H&M har skickat ut höstkataloger redan (?). Det har ju inte ens blivit sommar än...

tennistennistennis

Snart börjar jag klättra på väggarna här hemma tror jag, jag saknar verkligen tennisen. Nu var det ett bra tag sedan jag tränade senast (har bara tränat en gång sedan jag kom hem från USA, jag kom hem för en månad sen...) eftersom jag varit sjuk och det har hållt i sig ett bra tag. Som tur är träffar jag mina tennistjejer ändå, men det känns rätt surt att missa så mycket nu när det inte alls är lång tid kvar på terminen.


nu kan du få mig så lätt

Håkan Hellström spelar på Hovet den 13e november! Skulle inte tacka nej till en biljett...


mintgrönt



Ny favorit som inhandlades för någon vecka sedan. Känner på mig att det kommer användas flitigt nu i vår/sommar.

remember me

Plötsligt blev jag väldigt pepp på att se den här filmen.

emelie


bubbles


NU: måste jag göra iordning mig. Snart är det jobb som gäller!

sigrid


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

(pic: emelie)


tattoo

Små, lagom diskreta och betydelsefulla tatueringar tycker jag är de allra finaste, och då helst på ryggen eller handleden. Fast jag tror inte att jag skulle kunna tatuera mig, det att man inte kan ändra sig (eller jo, det kanske man kan, men hur kul är det på en skala med alla grejer man måste göra då?) är det som gör att jag fegar. Men det är inte förbjudet att fundera.


tisdag

Kom precis hem från en liten djuraffär här i närheten, dit jag och pappa åkte för att kolla på kaninungar. Min lillasyster fyller nämligen år i slutet av nästa vecka och planen är att ge henne en liten kaninunge i födelsedagspresent, precis som jag fick Sören när jag var sju. Tyvärr hade de inga dvärgvädurshanar ännu, de skulle komma in snart och förhoppningsvis innan hon fyller år. Vi stannade kvar lite och kollade på de kaninungar som de hade och de var verkligen som små, fluffiga bollar. Så söta!
Sören, sommaren 2005


17:52

Igår var pappas sida av släkten här och firade mig och mamma, jag har ju precis fyllt år och mamma fyller år imorgon. Fick en del fina saker och det är alltid lika kul när släkten är samlad, det är full fart hela tiden! Idag var det sovmorgon, mys ute i solen på lunchen och nu sitter jag här med matten, som jag förövrigt tänkte tillbringa stor del av kvällen med. puss


jump


MAJ

Äntligen maj, snart sommar och allt vad det betyder. Valborg var mys också förresten, men åh vad jag längtar till sommaren (kan inte sluta tjata).

RSS 2.0