bästa presenten


Tack världens bästa mamma&pappa! Senare i helgen ska jag träffa emelie och få lite tips, förhoppningsvis blir kvalitén på bilderna bättre då också hehe.


sjutton

Idag fyller jag 17 och det har verkligen varit en bra dag med fina presenter, sol (även fast det har blivit lite molnigt nu) och FINA VÄNNER. Seriöst, de gick och köpte pastasallad och hade med sig kladdkaka som vi åt ute i solen idag på lunchen. Hur gulligt var inte det? 


11 år, med tenniskläderna och fejkleendet också såklart. Haha!


10-04-27

mående: sådär, småsjuk
borde: städa på skrivbordet
vill ha: tur till nationella imorgon
beroende: solsken
längtan: SOMMARLOV
bästa: småshopping i forum
klädsel: klänning, kofta, prickiga strumpbyxor + converse
saknad: tennisen! har bara varit med på en träning sedan jag kom hem från usa

det tar aldrig slut


Jag har en massa fler USA-bilder som jag inte har visat för er än, så ni kan förbereda er på att få fortsätta se dessa ett tag framöver. Den här ovan tog jag när vi var i Central Park, ser ni trädet som blommar där bakom? Det fanns flera stycken och det var hur fint som helst.

Varje gång jag öppnar mappen med bilderna i kan jag inte låta bli att drömma mig iväg. Just nu skulle jag kunna göra i princip vad som helst för att byta ut skolböckerna och förkylningen mot en biljett tillbaka till New York och få ta långa promenader i Central Park, äta frukost på något mysigt café och shoppa såklart. Det känns som att de fyra dagar (egentligen bara tre eftersom en hel dag gick bort när vi skulle iväg och kolla på NHL-match ute på long island) vi var där var alldeles för kort tid, fast jag undrar om man någonsin kan få nog av den staden?

who says I can't be free


John Mayer - Who Says

rubrik.

Imorgon ska jag till skolan! Egentligen borde det inte vara någonting man gillar, men det ska bli skönt att lämna huset. Känns lite surt att jag prickade in att bli sjuk nu när vi hade tre dagar ledigt (vi var lediga i fredags) och så råkade dessa tre dagar vara typ de finaste vårdagarna hittills. Men man ska inte sura, det ska vara fint väder imorgon med och på onsdag fyller jag sjutton. Galet.


uttråkad


Jag vill bli frisk NU.

bikbok summer '10


fint. vill ha sommar!


godmorgon

Det är lite deprimerande att sitta inne när fåglarna kvittrar, solen lyser och jag kan inte se ett enda moln på himlen. Det är jag och min chokladglass (choklad är det jag lever på just nu) mot världen.

shoes


pic: Elin Kling

Dessa skor från Acne skulle man ju inte tacka nej till direkt... Synd bara att de slutade säljas för länge sedan, men drömma kan man ju alltid göra.


sjuk

Det har varit väldigt dåligt med uppdatering här på sista tiden, först var det massa plugg och sedan blev jag sjuk. Så nu gör jag inte så mycket, förutom att titta på tv och äta chokladglass.

saknar new york


10-04-20

Att kunna gå ut på lunchrasten och njuta av solen och värme är en lyx, det påminner en om sommaren som snart kommer. Men först ska allt skolarbete klaras av, imorgon är det fysikprov som gäller och nu sitter jag och försöker plugga in det sista. Det går rätt segt om jag ska vara ärlig, men bättre det än ingenting.


onetwothree




Jag är ingen mästerfotograf men New York var rätt fint ska ni veta. På bild 2 åker människor skridskor i Central Park i tjugo graders värme och jag är lite avis på några i min lillebrors lag som hyrde tandemcyklar och cyklade runt i parken. Det ska jag göra nästa gång (för det kommer att bli en nästa gång) jag åker dit.


hemma

Även om de senaste två veckorna i USA har varit grymma så är det skönt att komma hem. När vi åkte var det fortfarande massa snö kvar men nu är nästan allt borta, bara någon liten snöfläck är kvar och det är vår. Helt underbart! Nu är jag trött (hej jet lag, kommer bli kul med skola 8:20 imorgon) men ska fixa lite plugg innan det är dags för middag och uppackning av väskor och sådant.


RSS 2.0